EPTE

EPTE staat voor Percutane Electrolyse Therapie en is een innovatieve behandelmethode speciaal ontwikkeld voor behandeling van chronische (spier- en) peesklachten. Wanneer een van onze therapeuten een chronische peesontsteking heeft gediagnosticeerd, kan hij EPTE inzetten als behandelmethode. Onder geleide van echografie (waarbij u kunt meekijken) brengt onze therapeut op de plaats van de ontsteking of in het overbelaste gebied een dunne naald in. De naald is vergelijkbaar met een naald die gebruikt wordt bij acupunctuur. Deze naald zal, voor ongeveer 90 seconden, stroom geleiden precies in de kern van het probleemgebied. De lage intensiteit elektrische stroom zet meerdere processen in gang die leiden tot weefselherstel. Over het algemeen wordt de behandeling niet als pijnlijk ervaren, eerder als oncomfortabel.

Ruime ervaring met EPTE

Praktijkeigenaar Bart Curfs van Curfs Fysio & Sport was een van de eerste fysiotherapeuten in Nederland die EPTE behandelingen uitvoerde. “Na geruime tijd ervaring mag je gerust spreken over een zeer goed behandelresultaat bij onze patiënten. De meeste patiënten merken na vier tot zes behandelingen al resultaat, ook als ze al meerdere andere behandelmethoden hebben geprobeerd. Bij ons wordt de behandeling altijd gecombineerd met een wetenschappelijk gegrond trainingsschema, zodat er ook preventief aan de klacht wordt gewerkt. Ons doel is om naast de klacht ook de oorzaak aan te pakken.”

De voordelen van EPTE behandeling

Alle voordelen van EPTE nog eens onder elkaar:

• Nauwkeurige behandeling direct in de locatie
  • Gezond weefsel wordt ontzien
  • Snel effectief, na 3-5 behandelingen al minder pijn
  • De behandeling is niet pijnlijk
  • Groot slagingspercentage

Wanneer EPTE?

Chronisch ontstoken pezen veroorzaken vaak langdurige pijn en beperkingen in sport en het dagelijks leven en herstellen over het algemeen trager dan bijvoorbeeld spieren. Wanneer een ontsteking chronisch wordt nemen de mogelijkheden tot herstel af. De lichaamseigen cellen worden “moe” en de fysiologische herstelprocessen komen stil te liggen. EPTE Therapie tracht dit proces om te keren door het lichamelijk herstelvermogen direct op de pijnlocatie te herstellen. Bij langdurige klachten komen de volgende aandoeningen in aanmerking voor de EPTE behandeling:

• Schouderpees klachten (Supra- en Infraspinatuspees)
  • Kniepees klachten (Patellapees)
  • Achillespees klachten