Hydrotherapie

Hydrotherapie is een vorm van fysiotherapie waarbij je beweegt in water van ongeveer 35º Celsius. Deze vorm van fysiotherapie is zeer geschikt wanneer je moeite ervaart bij het ‘bewegen op het droge’. In het water kun je makkelijker bewegen en kan er op een verantwoorde manier gewerkt worden aan herstel of het verhogen van belastbaarheid. De therapie is zeer geschikt voor bijvoorbeeld mensen met chronische klachten, maar ook bij bepaalde fases binnen revalidatietrajecten.

Hydrotherapie; Wie? Waar? Wanneer?

De hydrotherapie sessies vinden iedere week op dinsdag en donderdag tussen 11.00 – 12.00 uur plaats in het zwembad van Parkhotel Valkenburg (Neerhem 68, 6301 CJ Valkenburg). Het zwembad is rolstoeltoegankelijk en verwarmd (32º Celsius).De sessies vinden plaats in groepen van ongeveer 8-15 personen.

Bij welke klachten is deze therapie geschikt?

• Beperking of klacht waardoor ´bewegen op het droge´ niet mogelijk is
  • Klachten van spieren en gewrichten (reuma en fibromyalgie)
  • Overgewicht
  • Een neurologische aandoening, zoals Parkinson, MS
  • Spierziekten
  • Rugklachten zoals hernia
  • Chronische pijn
  • Revalidatie na een operatie
  • Hart- en longpatiënten
  • Balansproblemen
  • Iedereen die moeite heeft te ontspannen

Let op hydrotherapie wordt meestal niet vergoed vanuit u zorgverzekering.